اولین و بزرگترین کارخانه تولید کننده گهواره در ایران
سبد خرید خالی می باشد
تخت و پارک چیست؟
633

تخت و پارک چیست؟

نکات مهم در انتخاب و خرید تخت و پارک کودک

تخت و پارک چیست؟

خرید مستقیم تخت و پارک از تولیدی تخت و پارک؟

بزرگترین تولید کننده تخت و پارک در ایران؟

تخت و پارک با بدنه فلزی؟

تخت و پارک چوبی ؟

تخت و پارک چیست؟

تخت و پارک محفظه‌ای ترکیبی از تخت نوزاد و محیطی برای بازی با عنوان پارک است که نوزاد را برای بازی در آن قرار می‌دهند. پس از آن که کودک توانایی نشستن یافت روزها می‌توانید کودکتان را در تختی که از طراف دارای محافظ است قرار دهید تا بازی کند. و چون کودک نمی‌تواند از آن محدوده خارج شود، خطری او را نیز تهدید نمی‌کند و شما به راحتی می‌توانید به کارهای خود به خصوص مادران خانه‌دار به امور منزل بپردازند. لذا تخت و پارک‌ها یک وسیله بسیار راحت برای خواب و بازی کودک از بدو تولد می‌باشند. غالبا این محصول قابل استفاده به صورت تخت و گهواره است. نوزاد در ماه‌های اولیه بسیار کنجکاو است و دوست دارد در اطراف خود تجسس و بازی کند. بازی کردن بر روی زمین و لمس و خوردن وسایل اطراف برای کودک خطرناک است. بنابراین، یک فضای ایمن و راحت برای بازی نوزاد به وجود می‌آورد. همچنین می‌توانید اسباب بازی و لوازم بی‌خطر را درون تخت در کنار کودک قرار دهید تا سرگرم شود.

امروزه غالب تخت و پارک‌های موجود در بازار جنس پارچه‌ای دارند؛ با این‌حال گروه تولیدی ایران گهواره محصول تخت و پارک را در دو جنس پارچه‌ای با اسکلت فلزی و چوب یک‌تیکه روسی با نام‌های تجاری تخت و پارک کاپرا و تخت و پارک دیانا تولید می‌کند.

راهنمای خرید تخت پارک

  • ساختار مستحکم

اگر قرار است فقط در زمان بازی، کودک را در پارک قرار دهید، یک مدل ساده می تواند برای شما مناسب باشد. اما اگر قرار است به عنوان محل خواب نیز از آن استفاده کنید، استحکام بدنه را در اولویت قرار دهید. امنیت و بی خطر بودن وسیله را به‌ عنوان اولین فاکتور برای خرید در نظر بگیرید. اطمینان پیدا کنید که وسیله ای که خریداری می کنید دارای استاندارهای لازم است. داشتن ظرفیت وزنی مناسب با رسد کودک بسیار اهمیت دارد. این وسیله باید اسکلت مستحکمی داشته باشد تا تحمل وزن کودک را در بازی و خواب داشته باشد.

  • محل خواب مناسب

تخت و پارک‌های پارچه‌ای معمولا دارای دو طبقه مجزا هستند که برای خواب و بازی کودک به طور جداگانه کاربرد دارد. برای نوزادان تا سه ماهگی بالاترین قسمت و بالاترین ارتفاع برای خواب نوزاد و طبقه پایین برای بازی کودک در نظر گرفته می‌شود؛ که حل بازی غالبا از 6 ماهگی قابل استفاده است. اما در تخت و پارک‌های چوبی ارتفاع کفی تخت به صورت کاملا دلخواه در کل سبد قابل تنظیم بوده، به این ترتیب تخت و پارک‌های چوبی از بدو تولد تا دوران نوپایی قابل استفاده است. به طور مثال مدل دیانا تا حدود 5 سال برای خواب و حتی بازی کودک مناسب بوده و زمانی که کودک قادر به بالا رفتن از یک پله باشد، شما با برداشتن درب جلویی می‌توانید از تخت و پارک به عنوان تخت کودک استفاده نمایید.

  • داشتن چرخ برای جابجایی راحت

با توجه به این‌که محصول قابل استفاده از بدو تولد بود و همچنین مکانی برای بازی کودک نیز می‌باشد، باید بتوانید در اتاق‌های مختلف خانه به راحتی جابه‌جا کنید. تا در زمان خواب و یا بازی کودک به کودک نظارت داشته باشید، به خصوص در زمانی که کودک در حال بازی است با دیدن شما احساس امنیت می‌کند. داشتن چرخ‌های روان به این منظور کمک می‌کند. همچنین در صورت داشتن چرخ، باید مجهز به قفل نیز باشد که بعد از جابه‌جایی به محل مورد نظر بتوانید آن را قفل کنید و تخت و پارک در جای خودش ثابت بماند.

  • قابلیت حرکت گهواره‌ای

از آنجا که نوزادان به خصوص در دوران ابتدای پس از تولد نیاز به حرکت نوسانی برای خواب راحت‌تر دارن در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که تخت و پارک قابلیت حرکت ننویی را داشته باشد تا بتوانید در مواقع لزوم با تکان محصول کودک را آرام نمایید. این قابلیت در هر دو محصول کاپرا و دیانا وجود دارد. قابل ذکر است که در محصول چوبی دیانا با توجه به استفاده از بلبریگ‌های کاملا روان حرکت گهواره‌ای به آرام کردن کودک شما کمک می‌کند.

  • قابلیت تبدیل به تخت ثابت

با توجه به این که گاها والدین می‌خواهند از محصول به عنوان تخت ثابت استفاده کنند و بخش ننویی آن مورد استفاده قرار نگیرد، توجه نمایید که محصول علاوه بر حرکت گهواره‌ای قابلیت تبدیل به تخت ثابت را نیز داشته باشد.

  • قابلیت تنظیم ارتفاع و تنظیم شیب

قابلیت تنظیم ارتفاع به شما این امکان رو می‌دهد که تخت را با تخت مادر هم ارتفاع کرده و در دروان شیردهی مادر دسترسی راحت‌تری به کودک داشته باشد. از سوی دیگر داشتن قابلیت تنظیم شیب برای کمک به بهبود مشکلات رفلاکس و کولیک در نوزادان کمک کننده است. قابل ذکر است که هر دو این قابلیت‌ها در تخت‌ و پارک چوبی دیانا تولید کارخانه ایران گهواره وجود دارد.

  • قابلیت جمع شدن و حمل آسان

چنان‌چه اهل سفر هستید و برای مدتی بیرون از منزل اقامت دارید، به دنبال مدلی باشید که قابلیت جمع شدن داشته باشد و همچنین تا شدن آن آسان بوده و بعد از جمع شدن نیز فضای کمی را اشغال کند. این قابلیت در تخت و پارک‌های پارچه‌ای وجود دارد. برخی از مدل‌ها مانند مدل کاپرا دارای کیف و یا یک ساک مخصوص نیز هستند که بعد از جمع شدن می‌توانید تخت و پارک را در آن قرار دهید و آن را حمل کنید.

  • داشتن میز تعویض کودک

یکی از امکاناتی که غالبا در تخت و پارک‌های پارچه‌ای وجود دارد، محل تعویض نوزاد است. محل تعویض قابل جدا شدن و یا جابجایی در طول تخت است. استفاده از این قابلیت سبب جلوگیری از ایجاد کمردرد برای مادر شده  و همچنین موجب تسلط هرچه بیشتر مادر بر نوزاد در هنگام تعویض می‌باشد.

  • روکش متناسب با پوست حساس بچه

با توجه به حساسیت بالای پوست نوزاد و این‌که تخت و پارک مستقیم با کودک در ارتباط است، به همین دلیل باید از مواد بهداشتی و ضد حساسیت ساخته شده باشد. در محصولات پارچه‌ای باید جنس پارچه کاملا ضد حساسیت باشد و در موارد چوبی نیز علاوه بر استفاده از محصول با جنس طبیعی از پارچه‌های ضد حساسیت برای گارد و رختخواب استفاده شود. از سوی دیگر تخت باید دارای پشه‌‌بند باشد که کودک از گزند حشرات در امان بماند.

  • قابلیت شستشو

تخت و پارک محل بازی و خواب نوزاد است. بنابراین باید بهداشت آن رعایت شود تا سلامت کودک نیز حفظ شود. بازی و یا تعویض کودک موجب کثیف شدن تخت و پارک می‌شود. از این رو دنبال محصولی باشید که قسمت‌های مختلف آن و به خصوص رختخواب تا حد امکان قابلیت جدا شدن و یا شستشو را داشته باشند. به عنوان مثال در بخش رختخواب‌های محصولات چوبی ایران گهواره، رختخواب به صورت دو لایه و زیپی به شما ارائه می‌شود تا بتوانید به راحتی رویه کار را جدا نموده و شستشو را انجام دهید.

  • امکانات و وسایل جانبی

برخی از مدل‌های تخت و پارک دارای وسایل و امکاناتی برای سرگرمی بیشتر کودک هستند. شما با توجه به انتظاری که دارید می‌توانید نوع مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال تخت و پارک کاپرا دارای آویز عروسکی بوده که به سرگرم شدن نوزاد کمک می‌کند. اما مهم­ترین نکته در انتخاب تخت و پارک می‌تواند این نکته باشد که تخت و پارک چوبی دیانا قابلیت اتصال موتور پرقدرت برای آرام کردن نوزاد شما در زمان‌های بیقراری، تب، دل‌درد، دندان در آوردن و .... است.

نکته شایان توجه و برتری تخت و پارک چوبی دیانا نسبت به سایر محصولات موجود در بازار داشتن قابلیت اتصال موتور برقی به گهواره می‌باشد که خود مانند یک پرستار تمام وقت می‌تواند کمک شایانی به والدین باشد.

پرتکرارترین پرسش: تخت پارک بخریم یا گهواره ؟

نوزادان به خصوص در ماه‌های اولیه پس از تولد بیشتر زمان خواب هستن و هر چه این خواب کیفیت بالاتری داشته باشد، رشد کودک بهتر بوده و آرامش ناشی از این خواب با کیفیت به پدر و مادر نیز منتقل می‌شود. استفاده از گهواره به صورت سنتیب در ایران بیشنه طولانی داشته و امروزه نیز با توجه به مشکلات خواب نوزادان مانند رفلاکس و کولیک همچنان استفاده از گهواره در اولیت می‌باشد. بعضی از پدر و مادرها به هنگام خرید سیسمونی این مورد را در نظر گرفته و اقدام به خرید گهواره می‌کنند ولی از سوی دیگر بسیاری از والدین پس از تولد و مواجه با ناآرامی‌های نوزاد به دنبال تهیه گهواره هستند. همانگونه که بالاتر به مزایای تخت و پارک اشاره کردیم، به شما پیشنهاد می‌شود محصولی تهیه کنید که پس از ایبن‌که کودک توان ایستادن و نشستن یافت نیز قابل استفاده باشد. قطعا محصولی که هم ویژگی‌های تخت و پارک و هم ویزگی‌های گهواره را داشته باشد بهترین انتخاب است.

علاوه بر این تخت و پارک‌های چوبی قابل ست کردن با کمد و دراور اتاق کودک بوده، به صورت تخت نیز قابل استفاده است.

اشتراک

Print

آدرس کارخانه و نمایشگاه جهت خرید حضوری عمده و تکی

برای بازدید و خرید حضوری حتی جمعه‌ها و روزهای تعطیل می‌تونید به نمایشگاه (Show Room) کارخانه ایران‌گهواره واقع در پاکدشت تهران مراجعه نمایید.

فقط کافی است در مسیریاب های گوگل‌مپ، نشان و یا بلد کلمه ایران‌گهواره و یا کارخانه ایران‌گهواره رو جستجو کنید تا خیلی راحت آدرس ما رو بیابید و با هماهنگی قبلی تشریف بیارید.

تماس مستقیم با بخش فروش کارخانه:

02136049762

02191692071

09123461072

09124851584

09334440287

آدرس کارخانه و نمایشگاه جهت خرید حضوری عمده و تکی در لینک‌های زیر:

https://goo.gl/maps/k92hVy4urhNHEcpW7

در گوگل مپ:

https://nshn.ir/b0_bQ4BfWx0oIy

مسیریاب نشان:

https://balad.ir/p/PleWIyUDAi5gMD

مسیریاب بلد:

-

استاندارد کیفیت و مدیریت ایزو 9001 - 2015 از موسسه DIN آلمان

کارخانه ایران گهواره بزرگترین تولیدکننده تخت و گهواره‌های چوبی_ فلزی کودک، گهواره برقی، تخت، کمد، دراور، تاب، تخت و پارک، رگال، شلف، پلی‌جیم، نی نی لای لای، اکسسوری اتاق کودک، سرویس خواب نوزاد و اکسسوری تربیتی مونته‌سوری در ایران

از معدود برندهای تولیدکننده صنعت سیسمونی دارای استاندارد کیفیت ایزو 9001 از DIN آلمان

با مدیریت مهندس آرش اژدری

سفارش عمده و تکی به کارخانه و دریافت مشاوره؛ از طریق تلفن، واتس‌آپ، تلگرام، وب‌سایت ایران‌گهواره و پیج‌های اینستاگرام زیر:

02136049762

09123461072

09124851584

09334440287

instagram.com/irangahvare instagram.com/Karkhane_gahvare
t.me/irangahvare instagram.com/arash_azhdari_electronic


 

-

DNN