اولین و بزرگترین کارخانه تولید کننده گهواره در ایران
سبد خرید خالی می باشد
مزایا و لزوم خرید تخت کنار مادر؟
612

مزایا و لزوم خرید تخت کنار مادر؟

تخت کنار مادر چی بخرم؟

تخت کنار مادر چی بخرم؟

مزایای و لزوم خرید تخت کنار مادر ؟

تخت کنار مادر یا گهواره؟

تخت کنار مادر یا تخت پارک؟

تخت کنار مادر

با توجه به اینکه نوزادان سال‌های اولیه تولد را در اتاق پدر و مادر سپری می‌کنند از این رو تهیه تختی که در کنار تخت والدین قرار بگیرد از اهمیت زیادی برخوردار است. تخت و گهواره نوزاد مدل بغل بازشو یا به اصطلاح تخت کنار مادر یکی از بهترین گزینه‌های ممکن به عنوان تخت کودک در سیسمونی هر نوزادی است. نوزادان در ابتدای تولد از نظر روانی نیاز به آغوش مادر دارند و تحقیقات ثابت کرده است که برخی از نوزادان با شنیدن صدای تپش قلب مادر راحت‌تر به خواب می‌روند. بنابراین تخت کنار مادر تختی است که با اتصال به تخت مادر موجب نزدیکی مادر و فرزند می‌شود و تاثیر فراوانی بر آسایش مادر و فرزند به خصوص در ماه‌های ابتدایی تولد نوزاد دارد.

تخت کنار مادر در کنار تخت والدین قرار می‌گیرد و موجب نزدیکی مادر به فرزند می‌شود و علاوه بر آن کودک در یک محیط مستقل نیز قرار دارد که این باعث می شود امنیت بیشتری داشته باشد. همچنین استفاده از تخت کنار مادر باعث می‌شود وضعیت کودک خود را لحظه به لحظه زیر نظر داشته باشید و از خواب آرام کودک خود اطمینان داشته باشید. از سویی گاهی خواباندن کودک سخت است و کودک بی‌قراری می‌کند در این موارد بهتر است تختی برای کودک تهیه شود که علاوه بر قرار گرفتن در کنار تخت والدین، قابلیت حرکت ننویی و یا همان گهواره‌ای را داشته باشد، در این صورت حالت گهواره‌ای تخت می‌تواند کمک‌کنندۀ والدین باشد. بنابراین برای پس از تولد به خصوص سال اول زندگی نوزاد، یک تخت و گهواره کنار مادر می‌تواند گزینه مناسبی باشد و با رشد کودک می‌توانید به سراغ تخت‌های کودک و نوجوان بروید.

با بالا بودن نیاز به خواب در نوزادان می‌توان گفت که تخت نوزاد به‌نوعی خانه اصلی فرزند شما در یک سال اول زندگی محسوب می‌شود. بنابراین انتخاب یک تختخواب امن و مناسب برای کودک از اهمیت ویژه‌ای‌ برخوردار است. بسیاری از والدین، تخت نوزاد را بر اساس شکل ظاهری، رنگ، قیمت و برند آن انتخاب می‌کنند؛ درصورتی‌که باید امنیت نوزاد را در اولویت قرار دهند. در نتیجه مهم‌ترین نکته در زمان خرید تخت کنار مادر دقت به ایمنی آن است. همچنین توجه داشته باشید که جنس بدنه و رختخواب این تخت‌ها باید ضد حساسیت باشد. از سوی دیگر، بسیاری از والدین بر این باورند که می‌توانند نوزاد را در تخت خود بخوابانند اما به این موضوع توجه داشته باشید که قرار دادن نوزاد در تخت والدین می تواند بسیار خطرناک باشد و نوزاد را با خطر مواجه کند، مخصوصا اگر والدین تحرک زیادی در خواب داشته باشند. بنابراین برخلاف تبلیغات خرید تخت و به خصوص گهواره کنار مادر برای نوزاد یکی از ضروریات است.

 

مزایای تخت کنار مادر

  • نزدیکی مادر به کودک

کودک به صورت غریزه‌ای در روزهای ابتدایی به بوی بدن مادر خود نیاز دارد، کنار مادر بودن برای کودک حس امنیت می‌دهد و موجب می‌شود کودک به راحتی به خواب رود و بی‌قراری‌های شبانه کمتری داشته باشد. از سوی دیگر، اهمیت خرید تخت کنار مادر زمانی نمود پیدا می‌کند که به این نکته توجه کنیم نزدیکی به نوزاد برای مادر به خصوص در ماه‌های اولیه پس از تولد سبب بر طرف کردن افسردگی بعد از زایمان می‌شود. همچنین جدا از امنیت روانی که نگرانی والدین را کم می‌کند، امنیت فیزیکی کودک نیز اهمیت فراوانی دارد. چرا که وقتی نوزاد در فاصله چند سانتی‌متری مادر باشد، قبل بیدار شدن کامل می تواند او را آرام کرد.

  • دسترسی به نوزاد و شیر‌دهی راحت‌تر به نوزاد :

والدین ممکن است در بدو تولد تا سه ماهگی چالش‌های زیادی با نحوه خوابیدن نوزاد داشته باشند، چرا که نوزاد در هر بار ۳ الی ۴ ساعت می‌خوابد و در بین ساعات بیداری باید سریعا به او برای شیردهی و آرام کردن دسترسی داشت. پس چه بهتر که او را نزدیک خود بخوابانند تا بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن به او دسترسی داشته باشید، و عمل شیردهی ویا تعویض پوشکش را انجام دهند. معمولا کودک بعد از شیر خوردن به راحتی مجدد می‌خوابد. بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم در مواقع خرید سیسمونی کودک در انتخاب تخت کودک و دقت لازم را داشته باشید.

  • کاهش خطر مرگ ناگهانی نوزاد :

پزشکان می‌گویند که در سنین پایین و ماه‌های اول زندگی قرار دادن نوزاد به تنهایی در تخت می‌تواند بسیار خطرناک باشد، چرا که نوزاد قدرت حرکت چندانی ندارد و حتی باعث سندروم مرگ ناگهانی نوزاد شود. لازم به ذکر است که هرگز نوزادی که هنوز غلتیدن بلد نیست به روی شکم یا پهلو نخوابانید چون ممکن است دچار سندرم مرگ ناگهانی بشود. بنابراین استفاده از تخت کنار مادر موجب می‌شود که مادر به صورت مکرر از وضعیت کودک خود آگاه شود، چون علاوه بر این که در کنار کودک خود هست هر دو در یک فضای جدا گانه هستند. جدیدترین مطالعات نشان داده است که بیشتر مرگ و میر نوزادها در هنگام خواب زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد بالغ در حال خوابیدن با کودک است به خصوص اگر والدین در هنگام خواب تحرک داشته باشند بنابراین تهیه تخت کنار مادر برای کودک و مادر امنیت می‌آورد.

  • پیشگیری از وابستگی خوابیدن کودک در کنار والدین :

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند کودکانی که کنار والدین خود می‌خوابند، بیش از حد وابسته هستند. برخی از کودکانی که در سال‌های اول زندگی در تخت والدین خوابیده‌اند، ممکن است بعدها برای انتقال به تخت خودشان آماده نباشند و حداقل در ابتدا، در برابر خوابیدن در هر جای دیگری مقاومت کنند، با استفاده از تخت کنار مادر برای کودک علاوه بر اینکه از کودک از مزایای خوابیدن کنار والدین بهره‌مند می‌شود کودک در یک تخت مستقل قرار دارد و این باعث می‌شود که در آینده وابستگی کمتری متوجه کودک و والدین شود.

اشتراک

Print

آدرس کارخانه و نمایشگاه جهت خرید حضوری عمده و تکی

برای بازدید و خرید حضوری حتی جمعه‌ها و روزهای تعطیل می‌تونید به نمایشگاه (Show Room) کارخانه ایران‌گهواره واقع در پاکدشت تهران مراجعه نمایید.

فقط کافی است در مسیریاب های گوگل‌مپ، نشان و یا بلد کلمه ایران‌گهواره و یا کارخانه ایران‌گهواره رو جستجو کنید تا خیلی راحت آدرس ما رو بیابید و با هماهنگی قبلی تشریف بیارید.

تماس مستقیم با بخش فروش کارخانه:

02136049762

02191692071

09123461072

09124851584

09334440287

آدرس کارخانه و نمایشگاه جهت خرید حضوری عمده و تکی در لینک‌های زیر:

https://goo.gl/maps/k92hVy4urhNHEcpW7

در گوگل مپ:

https://nshn.ir/b0_bQ4BfWx0oIy

مسیریاب نشان:

https://balad.ir/p/PleWIyUDAi5gMD

مسیریاب بلد:

-

استاندارد کیفیت و مدیریت ایزو 9001 - 2015 از موسسه DIN آلمان

کارخانه ایران گهواره بزرگترین تولیدکننده تخت و گهواره‌های چوبی_ فلزی کودک، گهواره برقی، تخت، کمد، دراور، تاب، تخت و پارک، رگال، شلف، پلی‌جیم، نی نی لای لای، اکسسوری اتاق کودک، سرویس خواب نوزاد و اکسسوری تربیتی مونته‌سوری در ایران

از معدود برندهای تولیدکننده صنعت سیسمونی دارای استاندارد کیفیت ایزو 9001 از DIN آلمان

با مدیریت مهندس آرش اژدری

سفارش عمده و تکی به کارخانه و دریافت مشاوره؛ از طریق تلفن، واتس‌آپ، تلگرام، وب‌سایت ایران‌گهواره و پیج‌های اینستاگرام زیر:

02136049762

09123461072

09124851584

09334440287

instagram.com/irangahvare instagram.com/Karkhane_gahvare
t.me/irangahvare instagram.com/arash_azhdari_electronic


 

-

DNN